تمدن گلستان سابقه 7 هزار ساله دارد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان گفت: با توجه به کاوش هاي باستاني شناسي، سابقه تمدن استان به هفت هزار سال قبل برمي گردد.

به گزارش مهر، فريدون فعالي ظهر شنبه در نشست اين اداره کل افزود: با نظر به شرايط مساعد اقليمي و زيست محيطي اين استان، منطقه گلستان از دوران اسلامي به عنوان يکي از استقرارگاه هاي بشري مورد توجه بوده است.

وي اظهارداشت: در استان گلستان به دليل وجود تمدني ديرينه و موقعيت جغرافيايي استثنايي، سهل الوصول بودن مواد اوليه و وجود اقوام مختلف با فرهنگ هاي متفاوت، هنرمندان و انديشمندان برجسته اي از ديرباز در شکوفايي فرهنگ وهنر اين منطقه نقش ايفا کرده اند و اين سرزمين مهد انواع گوناگون هنرهاي دستي بوده است.
 
وي ادامه داد: از ويژگي هاي بارز صنايع دستي اين سرزمين حفظ طرح هاي اصيل با محوريت سنت هاي محلي و الهام گرفته از طبيعت و همخوان با آن است.
 
فعالي از صنايع دستي تاريخي اين منطقه همچون شيشه و سفال، قالي ترکمن، ابريشم بافي، زيورآلات ترکمن و مسگري نام برد و تصريح کرد: از راهکارهاي مهم توسعه صنايع دستي اين ديار و حفظ هنرهاي سنتي اصيل اين منطقه که قابليت هاي بي شماري را در خود جاي داده، رونق واحياي مجدد بسياري از اين هنرها است.
 
وي افزود: آموزش رشته هاي مختلف صنايع دستي و به خصوص رشته هاي منسوخ شده و در حال منسوخ و شناسايي هنرمندان اين رشته ها از راهکارهاي حفظ اين هنر و رونق و احياي آن است.
 
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان اظهار اميدواري کرد با احيا ورونق اين هنر- صنعت هاي اصيل، صنايع دستي اين استان به عنوان معرف اقوام گلستاني بيش از پيش حفظ شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: